Hem > Forum > Ångest > Ångestx1000 och infekterad hjärna

Ångestx1000 och infekterad hjärna

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
5
  • Jag har stark alltså ,s t a r k ångest ,så jag tror andra ”normala” som aldrighaft stark ångest skulle ta livet av sig DIREKT, så stark är den,och det är fruktansvärt svårt att beskriva hur  mina TANKAR går för mig men måste försöka :varje dag går jag ofrivilligt igenom mitt liv i huvudet(30+ Är jag så blir ganska mycket) händelser jag ältar om och om och om och om och om igen,

    det är så sjukt konstigt i mitt huvud också, jag lyssnar på en låt och då kan jag liksom inte sitta och känna bara musiken utan jag tänker under låten hur andra ser på mig. Om det är en snabb låt så ser jag bara människors flin framför mig( i huvudet) och att dem tycker jag är löjlig( sa ju att det var svårt att förklara) alltså… en långsam låt så tänker jag att folk tycker synd om mig , alltså va!???  Jag är så trött så slut av att leva med den här hjärnan

     

    Trådstartaren

    Känner nån som jag?? Jag skulle ge mitt liv på att det inte är nån som känner som jag . Jag råkar alltid ut för sånt som ingen kan relatera till. Dem ba va? Alltså ångest fattar jag att folk har här herregud jag är inte dum i huvudet, men just det här k o n s t i  g a .. liksom vad är det för något???

    Hmm, skulle det kunna vara något dissociativt? Har själv haft helt overkliga och drömlika upplevelser (ibland på gränsen till psykotiska). Kan vara väldigt omskakande.

    När det kommer till att älta… du är defintivt inte ensam där. Brukar återkomma till citatet “där och då, inte här och nu” för att påminna mig om att det jag kan påverka och det som spelar roll finns i nuet. (Sen är det givetvis svårt ändå.)

    (Vill bara förtydliga att jag inte säger att det är exakt så för dig men det var det jag kom att tänka på.)

    Trådstartaren

    Jag har aldrig förstått vad dissociation är för nåt, har läst om det på Google men liksom jag fattar ändå inte… men kanske det är nåt sånt?

    jag tar ibland lyrica (som partydrog), kan det ha med det att göra?  Fast Alltså nu tillexempel så har jag tagit en sån tablett , och allt det konstiga är borta, jag kan lyssna på musik och bara liksom njuta av låten! Skumt det här…

    Nej, det är lite knepigt att förklara. Overklighetskänslor är väldigt vanligt. Man kan exempelvis känna det som att man är utanför sin kropp, att man är med i en film eller att omvärlden är långt borta. Men det finns många olika sorters dissociation.

    Droger har jag dålig koll på men det vore väl inte konstigt om det påverkar tänker jag?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
5

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.